woensdag 11 juli 2012

Hernandez niet terug naar defensie

door Jelle Boonstra

Marcial Hernandez, het opgestapte Kamerlid van de PVV uit Kampen gaat niet verder als onafhankelijk kandidaat bij de Tweede Kamerverkiezingen van 12 september. Hij heeft dat met zijn lotgenoot Wim Kortenoeven besloten.
 

Ook ziet hij geen terugkeer voor zichzelf bij defensie, hoewel hij een terugkeergarantie kreeg om als majoor weer bij de staf van het ministerie in Den Haag aan te schuiven. "Heel principieel, dat doe ik dus niet". Daar ligt tevens schaamte aan ten grondslag, zegt hij, omdat hij als defensie-woordvoerder niet in staat is gebleken PVV-bezuinigingen op defensie te keren en de nieuwe krimpplannen tegen te kunnen houden, die naar verwachting nog eens 10.000 militairen hun baan zal kosten. 


Wilders luisterde niet naar zijn expertise, hij kreeg de leider van de partij sowieso nauwelijks te zien. "De PVV was bovendien niet consequent in veel dossiers. Ik bepleitte de hardere aanpak van piraten, en dacht: dit is echt PVV-beleid, maar dat ging allemaal niet door, omdat het geen missie werd onder NAVO-vlag, maar onder die van de EU en Europa werkte als een rode lap op de stier." 



"Het lukte me steeds minder om dat nog uit te leggen aan vrienden en collega's bij defensie. Ik heb me bevrijd van een programma waar ik niet achter stond. Ik was aanvankelijk de verkoper van een goede zaak, maar er was geen goede zaak meer, de sterke positie die Wilders voor defensie had beloofd, kwam er niet. Loze woorden". Hij waarschuwde Wilders dat het afbouwen van het leger het zelfde effect kan hebben als bij het Romeinse rijk, dat de buitengrenzen liet verzwakken en zelf ten onder ging.

(De Stentor, 11 juli 2012)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten